scénář: Igor Oliněvič, Adam Steinbauer a kol.
hrají: Mark Kristián Hochman
režie: Adam Steinbauer
dramaturgie: Libor Brzobohatý
hudba: Problem of a Tram Approacher
scénografie a kostýmy: Julie Ema Růžičková
produkce: David Šamánek
světelný design: Jakub Julínek
Technické provedení: Anna Juráková
Partner: Terén: pole performativního umění
Inscenace je rozkročena mezi dvěma světy. Mezi mučivou šedí života v Lukašenkově Bělorusku (a ještě více ubíjejícím bezčasím minské vazební věznice) a fiktivním světem plným hrdinských činů v boji dobra se zlem se zmítá podobně, jako Oliněvič sám - v noci “anarcho-partyzánem”, ve dne elektrotechnikem a hráčem LARPu. Ve svém deníku popisuje praktiky běloruského vězeňského systému, založené jednak na brutálním fyzickém násilí, ale také především na sofistikovaném psychickém nátlaku, nutícím vězně zpochybnit vlastní vůli i svědomí a ztratit důvěru v nejbližší přátele. Igor Oliněvič byl v prosinci 2021 spolu s dalšími odbojáři Sergejem Romanovem, Dmitrym Dubovskym a Dmitrym Rezanovičem znovu odsouzen za terorismus ke dvaceti rokům vězení.
Inscenace vznikla za finanční podpory Ministerstva kultury v r. 2021.



Další události divadla
Někdy nás zaplaví pocit. Neznámý pocit. Možná smutek? Nebo je to vztek? Nejde pojmenovat. Nejde ho spláchnout ani otřepat. Nezbývá, než odrazit od břehu a ponořit se do něj, aby mohl úplně odejít.
Zveme vás na plavbu po místech známých i neznámých. Po moři i pod...

Někdy nás zaplaví pocit. Neznámý pocit. Možná smutek? Nebo je to vztek? Nejde pojmenovat. Nejde ho spláchnout ani otřepat. Nezbývá, než odrazit od břehu a ponořit se do něj, aby mohl úplně odejít.
Zveme vás na plavbu po místech známých i neznámých. Po moři i pod...

Hodinové setkání nad knížkou pro nejmenší, během kterého si každé úterý představíme jednu ze současných knih pro děti. Po ukázce bude následovat tvořivá (výtvarná, hudební nebo divadelní) dílna, ve které si ukážeme, jak lze s knihou dál pracovat.
Program...

"V noci za barem to dneska páchlo potem. 14 hodin, 135 Kč za hodinu. Když jsem odcházela, nebyla jsem schopná mluvit. Jen jsem šla, jak naprogramovaná. Regál. Energy drink. Tyčinka. Kapsa. Ne kvůli adrenalinu. Ale kvůli pomstě. Pomstě za to, že mi kvůli mojí vysněný škole, která...

Opuštěný panelový dům. Byty, z nichž sálá dobře známý pocit domova a bezpečí. Byty, v nichž hledáme stopy lidských osudů a podle drobností si představujeme, jak se tam žilo. Kontrast mezi pocitem bezpečí a dojmem, že každý z bytů může být místem činu. Protože...

Základem inscenace je náš vlastní rozsáhlý výzkum, který jsme realizovali prostřednictvím dotazníku putujícímu po českých středních školách. Na čtyři desítky otázek týkajících se vnímání a chápání smyslu a postavení fenoménu rodiny odpovědělo více než 200...

Hrajeme v 18:00, 19:00 a 20:00
Jana Kaněrová a Zdeněk Adamec. Oba narozeni v roce 1934. Oba studenti v nepříznivých 50. letech v Československu. Oba spolužáci Jany Horákové – dcery Milady Horákové, asi nejslavnější oběti komunistických politických procesů v Česku.
Díky autoteatru se na malou...

Základem inscenace je náš vlastní rozsáhlý výzkum, který jsme realizovali prostřednictvím dotazníku putujícímu po českých středních školách. Na čtyři desítky otázek týkajících se vnímání a chápání smyslu a postavení fenoménu rodiny odpovědělo více než 200...

Hrajeme v 18:00, 19:00 a 20:00
Jana Kaněrová a Zdeněk Adamec. Oba narozeni v roce 1934. Oba studenti v nepříznivých 50. letech v Československu. Oba spolužáci Jany Horákové – dcery Milady Horákové, asi nejslavnější oběti komunistických politických procesů v Česku.
Díky autoteatru se na malou...

Současná slovenská situace opět naplňuje odvěké napětí prostoru střední Evropy spočívající v poloze mezi západní Evropou reprezentovanou především Německem a východní Evropou, jíž si uzurpuje na svých hranicích nestabilní ruské impérium. Slovenská politika se přes...
